fbpx
10velj2019

SIP Trunk za telefonske centrale

Spajanje uredske telefonske centrale na javnu govornu mrežu

Prvo ćemo ukratko objasniti termin SIP Trunkinga, što on podrazumijeva te kako ga možete implementirati u praksi. SIP Trunk je pojam koji označava tehnologiju povezivanja telefonskih centrala sa ‘vanjskim svijetom’ odnosno sa javnom telefonskom mrežom (PSTN). SIP Trunking tehnologija zamjenjuje klasične telefonske veze temeljene na komutaciji kanala (Circuit Switched Telephony) te se naglasak stavlja na Internet protokole.

SIP Protokol (Session initiated Protocol) je aplikacijski mrežni protokol koji označava signalizaciju između dvije krajnje točke koje razmjenjuju glasovni i/ili video zapis. Putem SIP protokola se uspostavlja poziv/video konferencija te naposlijetku terminira (završava) kada je razmjena podataka završena. Najčešće se asocira uz VoIP tehnologiju iako nije primarno vezan za nju. Sve se odvija putem postojeće Internet veze a ista je osnovni preduvjet za djelovanje SIP protokola te njegovih sastavnica.

Sami SIP Trunk omogućava logičku vezu između IP PBX sustava (telefonska centrala sa Internet protokolima) i operatera javne telefonije (PSTN). Kada se uputi poziv sa lokala koji je spojen na telefonsku centralu prema nekom broju u javnoj telefonskoj mreži, IP PBX centrala šalje podatke pružatelju usluga putem SIP Trunka te se dalje uspostavlja veza prema pozivanom broju. Sva komunikacija se odvija putem Internet mreže. Primjer takve usluge možete vidjeti ovdje.

Konkretan primjer iz prakse:

U jednoj firmi se nalaze 2 zaposlenika, odnosno 2 telefona. Svi su spojeni na uredsku telefonsku centralu i očekuje se značajan broj poziva u određenom vremenskom razdoblju. Dok su spojeni na lokalnu centralu (PBX) svi imaju mogućnost pozivanja jedni druge, lokalno, ali nemaju mogućnost da njihov poziv dođe do bilo koga van njihove lokalne mreže. Jednostavno njihova centrala nije spojena sa točkom koja vodi prema javnoj govornoj mreži. Tu sad dolazi do izražaja SIP Trunk.

Kao što je već napisano u tekstu gore, SIP Trunk će logički povezati uredsku centralu, zajedno sa svim spojenim telefonima, sa ostalim operaterima javne govorne usluge te će se na taj način omogućiti slanje i primanje poziva sa vanjskim svijetom. Tu sada možete iskoristiti prednosti VoIP (Voice Over IP) telefonije koja je u konačnici osjetno povoljnija nego ‘klasičan’ način pozivanja. Možete putem Voip pružatelja usluga telefonirati znatno povoljnije prema svim svjetskim destinacijama te putem korisničkih portala kontrolirati svoju potrošnju.

Određivanje broja kanala za SIP Trunk:

Kod SIP Trunka je također važno odrediti broj kanala za pozive koji su vam potrebni. Mnogim tvrtkama to predstavlja svojevrsni izazov jer nisu odmah sigurni koliko zapravo kanala za istovremene pozive treba u odnosu na broj očekivanih poziva, vremena zauzeća poziva te broja poziva po satu (ili nekoj drugoj vremenskoj jedinici). To se može procijeniti na razne načine, ali uzmimo za primjer jedan od najpoznatijih (i najprofesionalnijih) metoda – Erlangova metoda. Uzimaju se određeni parametri kao što su broj poziva, broj telefona koji su zauzeti u isto vrijeme i slično.

Primjer:

Naš primjer bi prema tome, najjednostavnije bio izražen (proizvoljne vrijednosti):

Broj telefona/zaposlenika: 2
Prosječno trajanje jednog poziva u sekundama: 20
Broj poziva u satu po jednom telefonu: 10
Broj dozvoljenih neuspjelih poziva od 100: 1
Broj potrebnih kanala za SIP Trunk: 2

Dodajte komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Prijava na account