Mobilne aplikacije i PBX telefonske centrale
U prethodnim tekstovima smo pisali o mogućnosti korištenja fiksnih telefonskih brojeva putem aplikacija za smartphone. Naveli smo i točne upute kako konfigurirati neke od njih. Sada ćemo malo detaljnije opisati kako vam ta tehnologija može koristiti u svakodnevnom radu. Zapravo, mobilne aplikacije mogu značajno osnažiti sustav poslovne telefonije.
Softphone aplikacije su jednostavni, a opet iznimno korisni alati. Putem takvih aplikacija (od kojih su mnoge besplatne) možete biti dostupni i putem fiksnog broja. Bitno da imate ugovorenu neku uslugu koja koristi VoIP protokole, a od podataka koje upisujete u aplikaciju trebate najčešće samo – Adresu servera, Username i Password. Kada to upišete, aplikacija se spoji na server vašeg VoIP operatera i vaša linija je aktivna. Ako ste na tu liniju vezali i vaš postojeći fiksni broj, imate kompletnu fiksnu liniju doslovno u džepu.
Još je korisnije ako vam posao zahtijeva da određeni broj ljudi bude u uredu a dio na terenu. Ljudi u uredu će koristiti standardne telefone a oni na terenu se mogu jednostavno spojiti na centralu putem mobitela. Na mobitel će instalirati softphone aplikaciju, te će time zapravo biti dostupni i na službeni mobitel ali i na fiksni broj kroz sustav uredske centrale.
Dodatni benefit ovakvih usluga jest i taj što će, putem VoIP-a, moći komunicirati sa inozemstvom po iznimno povoljnim cijenama.
Možete podesiti na uredskoj centrali posebne uvjete usmjeravanja poziva kada netko zove vaš glavni fiksni broj. Recimo, izašli ste vani a želite se javljati na pozive upućene na fiksni broj. Jednostavno ćete na mobitelu registrirati iste podatke kao i na uredski telefon te kada netko nazove fiksni broj, zvonit će vaša mobilna aplikacija jednako kao i fiski telefon u uredu.
Primjer iz prakse:
Evo jedna jednostavna ilustracija kako bi kombinacija mobilnih aplikacija i stolnih telefona bila korisna u praksi:
Kao što vidite iz ove ilustracije, svi su povezani međusobno kroz zajedničku centralu u Oblaku. Kada zvone telefoni u uredu, može se napraviti automatsko preusmjeravanje poziva prema mobitelima na terenu. Doslovce možete navesti koliko sekundi će telefon u uredu zvoniti, nakon čega slijedi prebacivanje poziva na mobitel. Znači u ovom slučaju možete postići da ljudi na terenu mogu:
- Koristiti fiksnu liniju na mobitelu te time raditi isto što i s ‘klasičnim’ telefonima u uredu.
- Koristiti standardnu mobilnu vezu koja će prihvatiti preusmjeravanje poslano sa uredskog telefona. Znači čak i ako mobitel nema vezu s internetom, prihvatit će poziv koji je preusmjeren na mobilni broj.
Na ovaj način ste povećali iskoristivost mobilnih telefona na terenu koji ovako preuzimaju puno širu ulogu u poslovanju a mobilne aplikacije posebno prilagođene za rad sa VoIP-om možete brzo i jednostavno instalirati na vaš pametni telefon.